Her kører Regenten til en ny tilværelse hos Arne Buhl
Var i Norge med min gode ven Arent og hentede en Bedford J6 og en Volvo N88.
Arent´s Bedford
Her læsses træpiller i Køge. Elevatoren i baggrunden sidder på skibet så det losser uden hjælp fra land.
Om sommeren kører jeg en del belægningssten for Poul Møller, Ebberup. Her holder jeg pause på Wewers i Mørkøv.
Svend fortalte engang at han havde set en bil fra Ljungby flyttbyrå og deres farver ville han også have.
Her har jeg fundet deres gamle LBér som var til salg ved Sandviken i Sverige, men den var meget dårlig.
13/8 2008
Skærme og gulv var stort set væk.
Sjovt at se en gammel bil i "mine" farver.
Pyha, der skal man vist være glad for at svejse.
Her læsses kartofler et sted i det mørke Jylland.
Har netop losset byggematrialer på privatadresse ved Borlänge. Nogen gange er der ikke meget plads.
Her tippes et læs soyaskrå hos en landmand på Tuse Næs.
Her kører vi roer. Der er nærmest gået ild i læssemaskinen.
Kørsel af juletræer. Vi samlede paller med træer i plantagerne og kørte det til en plads hvor det blev læsset på lastbiler der skulle mod syd europa.
Den 3/5 2008 kørte Arent og jeg til træf i Skillingerud med N86éren. Der var kun 2 danske biler ud af 108. Vi fik en andenplads.
Et blik over startfeltet.
En fin gammel 395 Titan.
Arne Erlandsson, Ängelholm har lavet denne LBèr. Billedet yder faktisk ikke bilen retfærdighed for den er utrolig flot. I forgrunden ses ladet på min egen N 86.
Volvoen jeg har nu har Arent og jeg selv bygget op med et brugt lad.
Lige et billede bagfra.
Sælgeren hos Volvo tænkte nok sit da der stod en bonderøv og sagde han skulle have et chassi og at de bare kunne ringe når det stod ude i gården.
Her er et af 124éren. Vi kører kunstgødning fra Holbæk havn til H.C. i Venslev.
Fra sommerferie på Malta. Disse gamle busser kører stadig i fast rute.
Der er jo lidt forskel i årgangen, men det var da sjovest at køre med de gamle. Jeg tror den er bygget over en Bedford S model.
Her holder jeg på havnen i Grenå og venter på færgen. Tromlerne skulle til Grimsås.
Når det har været snevejr i København bliver sneen grabbet op og kørt væk. Her blev det tippet ud i et bassin på et rensningsanlæg.
Her læsses kartofler til Sverige.
Her læsses rug på Bosjökloster til møllen i Køge.
Her er Svend´s Scania 111. Billedet er taget ved Stiholt i Sæby. Senere fik han en 141ér. Hvis der er nogen der har et billede af den så sig lige til, for det er den eneste jeg mangler.
Her er min egen bil da vi deltog i Silkeborg veteranrally. Så må vi jo se om jeg når at male hytten inden næste løb.
På opfordring fra Henning er hermed et billede af containerbilen.
Ved Pärlrallyt i 2006 kørte jeg sammen med Arne Buhl i hans LB 76er. Se næste billede.
Her er Arne´s LBer.
Her er Svend´s 110ér. Det var den der afløste LBéren. Det er Svend der står i den blå jakke. Den anden er Jørn Pedersen, I dag indehaver af Jørn´s busrejser i Brønderslev. Foto fra ca 1974.
Den fireakslede anhænger er fra 1991. Samtidigt blev bilens lad bygget 5 cm bredere. Lysskiltet fra Rörviks er nu byttet med Svebølles.
Scania Vabis L76 med blokvogn.
Brdr. Hansen, Roskilde. 5xF88+1xF89 og en ny 164ér. Billedet er taget på Shelltanken ved Kr. Sonnerup, det blev brugt i en brochure fra Lehrmann Volvo ved lanceringen af Volvo F 89.
Dette foto har jeg fået fra Oddvar Gjerrud i Norge. Hans L76'er har blandt andet gået med påhængsvogn fra Norge til Padborg med fisk i kasser dækket med is.
Her er min gamle L71 Regent. Arne er nået langt med den og den bliver rigtig fin. Og når den er færdig har han lovet mig en køretur.
Vi skal da også lige have et par skibe med. Min morfar Karl Vestergaard var kaptajn hos A. E. Sørensen i Svendborg. Dette skib hedder Nancie S. Bygget ca 1953.
Senere fik han kommandoen over rederiets flagskib AES. Han gjorde bl. andet flere rejser til Falklandsøerne. I 1958 blev han lods i Frederikshavn.
Her er Svend Museøre´s første LB 76.
Her tog man fronten af om sommeren for at den kunne få luft. 76éren blev også kaldt for SommerScania. Hvis nogen ved hvor der står et sådant chassi så hører jeg gerne fra dig.
Her har Svend læsset paller. Det er den anden LBér han havde. Nu er der kommet sidefjælder af finèr. Hængeren beholdt han til den fireakslede kom i 91. Gad vide hvor mange km den har rullet på 23 år.
Sådan laster man 8 kvastpakker!!!
Det er på den fireakslede anhænger, den var 9,10 m lang.
OG SÅ DEN ER IKKE ENGANG TRUKKET UD.
Her losser jeg fiskefoder på havnen i Grädö.
12 kvastpakker på en hængerbil kørte man da altid med. Og så skulle det være nødvendigt at bygge vejene om bare for at køre med modulvogntog. Bilen kørte jeg med som chauffør hos Arent G Eriksen, Jægerspris.
Dette foto er fra Peberholm så jeg har været gennem Øresundstunnelen før end de fleste andre. Bilen til venstre er en af Ole Tietze´s
Min første Sverigesbil hos Arent Eriksen. Scania 142 årgang 1987.Den mest velkørende bil jeg har kørt med nogensinde. Bilen kom brugt fra Brdr. Thomsen i Christiansfeldt. Hængeren var en GMF så den var ikke noget at råbe hurra for. Her har jeg lastet træpiller i Forssjöbruk.
Dette foto er taget af min farfar Poul Erik Amorsen på en bustur til Berlin i 1939. Det er en Büssing.
Her er et billede af bussen de kørte i. Busselskabet Dana i København.
Bussens reg.nr. A24-447.
Er der nogen der ved mere?
Dengang var det tilladt at køre med to anhængere i Tyskland.
Min farfar var bryggeriarbejder på Rosenborg Brøndanstalt. Her er deres bilpark fra Marts 1956. Der er blandt andet Bedford og Opel.
Her er et mere fra min farfars album.
I albummet er der skrevet "Rostævne sommeren 1935"
Min egen N 86 som Teknomodel.
Bygget af John Knudsen, Herning. Da jeg spurgte John hvordan han vidste at jeg havde sådan en anhænger stående svarede han: Det vidste jeg da ikke, men sådan en Volvo skal da have hænger på.
30/7 2011 var vi i Vognsild til åbent hus i anledning af at Ole og Niels Christian var blevet færdig med deres Volvo 495 Titan Tiptop.
Her er den kommet ud i solen. Nu mangler der bare en 3akslet hænger, og så er det afsted til Sverige efter 12 pakker træ.
Volvoparade.
En kat blandt hermeliner.
Eller som Jens Chr. Beck sagde,"find 6 fejl".
Her er det kun biler med blankt kølergitter.
Her er 465eren og LV 73eren også kommet ud.
6 stk. Volvo med ca 40 års spring.
Der blev fotograferet meget. Mange tak til Fam. Nielsen for en god dag.
Fra Broby Sverige. Hentede 2 læs chaussésten. Læssemanden var fra Polen og kunne ikke et ord andet end polsk. Jeg tegnede en lastbil med anhænger og skrev 9 tons på bilen og 21 tons på hængeren inden han kunne læsse.
Vi kører Sundolitt til DTU i Lyngby. Allan og Erland fra Th. Rasmussen og mig på højre fløj.
Hele læsset fra forvognen i et løft. Sådan.
Læsser hvede på Ågård Gods, Gørlev til valsemøllen Esbjerg.